I samarbeid med R&D fra Adidas, utviklet vi en tjeneste der man kan reparere og videreselge klær og sko fra Adidas.  I tråd med deres målsetning om å drive en sirkulær økonomi. For å igangsette denne tjenesten vil man lansere reparerbare sko, som man kan fikse i konseptbutikken når behovet melder seg. Når man fikser sko eller klær får man sydd inn striper på Adidaslogoen som skal signalisere at du har fikset klærne fremfor å kjøpe nytt. Dette vil signalisere at brukeren har tatt et miljøvennlig standpunkt i tillegg for å skape tilhørighet blant likesinnede.


AHO 2017 GK4 Design
Av Kaya Sammerud, Markus Gundersrud, Martin Pangy Rojas P. Bøckman
Samarbeidspartnere: R&D Adidas
Tjenestedesign 
Varighet: 3 uker
I tjenesten får man kjøpt reparerbare sko (Fixables), repareshopen der man blir en Unique Original bruker, og får påsydd logo, og Second Hand Adidas klær.
Fixables
Evidencing mockup av original fixable info/saleswall
Second Hand
I appen får du info om plagg og vurderinger av andre som benytter seg av tjenesten. En opparbeider seg credits ved å kjøpe og reparere plagg. Denne crediten kan du benytte deg av i resten av tjenesten og kjøpe rett i appen.
Mockup av appen.
RepairShop
Unique Original logo
Venstre: Originallogo     Midten: Fargerik, tre reparasjoner       Høyre: Ensfarget, tre reparasjoner
Collab
Det blir holdt events der man inviterer kjente klesdesignere som setter sitt preg på reperasjonen for å hype konseptet og få et særeget uttrykk på plagget.
Brukereise & Tuchpoints
Back to Top